Registreer je als werkgever

Elke onderneming die personeel in België in dienst wil nemen, moet zich registreren als werkgever bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ).

Als u voor het eerst één of meerdere werknemers in dienst neemt, zijn dit de stappen die u moet nemen bij de RSZ:

  • Identificeer uzelf als werkgever op de online dienst WIDE: u ontvangt het RSZ-nummer dat u als werkgever identificeert
  • Doe een onmiddellijke aangifte van tewerkstelling op de online dienst DIMONA: bij het in dienst nemen van uw eerste werknemer
  • Doe een kwartaalaangifte met de online dienst DmfA. Daarnaast moet u een kwartaalaangifte indienen bij de RSZ, waarin het werk en de bezoldiging van al uw werknemers worden gespecificeerd.

Deze formaliteiten zijn kosteloos als u ze zelf invult. Er worden kosten in rekening gebracht als u dit via erkende ondernemingsloketten.

Meer informatie over hoe u zich kunt registreren als werkgever in België.